იერუსალიმი ებრაელი ხალხისთვის უფრო მეტია, ვიდრე უბრალოდ ქალაქი; ეს მათი  გული და სულია. ეს ის ადგილია, სადაც მათი  წინაპრები დადიოდნენ, სადაც მეფე დავითი მეფობდა და სადაც ტაძრები იდგნენ სულიერი სამყაროს ცენტრად. იერუსალიმი, ისრაელის მარადიული დედაქალაქი, გამძლეობის, რწმენისა და თვითმყოფადობის დადასტურებაა.

დაახლოებით ძვ. წ. 1000 წელს მეფე დავითმა ქალაქი იებუსეველებისგან აიღო და თავისი სამეფოს დედაქალაქად აქცია. ეს არ იყო უბრალო პოლიტიკური მანევრი; ეს იყო ღვთაებრივი მანდატი. ბიბლია გვეუბნება 2 სამუელის 5:7-ში:

იმ მომენტიდან იერუსალიმი გახდა ებრაელი ხალხის სულიერი და პოლიტიკური გული.

სოლომონმა, დავითის ძემ, კიდევ უფრო გაამყარა იერუსალიმის მნიშვნელობა პირველი ტაძრის აგებით, ადგილი, სადაც ’’ღვთის ყოფნა ცხოვრობდა’’. მიუხედავად მისი განადგურებისა და შემდგომ ბაბილონის გადასახლებისა, ებრაელთა კავშირი იერუსალიმთან შეუწყვეტელი რჩებოდა. როდესაც ებრაელები დაბრუნდნენ და ააგეს მეორე ტაძარი, ქალაქი კვლავ გახდა ებრაული ცხოვრების ეპიცენტრი.

დაპყრობებისა და დიასპორების მრავალსაუკუნოვანი დაპირისპირების შემდეგ, ებრაელი ხალხი არასოდეს ტოვებდა იერუსალიმთან სულიერ კავშირს. ეს ურყევი კავშირი მტკივნეულად გამოიხატება ფსალმუნის 137:5-6-ში:

იერუსალიმი

მე-20 საუკუნეში იერუსალიმი კონფლიქტის ცენტრში იყო (ისევ!), განსაკუთრებით ბრიტანეთის მანდატისა და 1948 წელს ისრაელის სახელმწიფოს დაარსების დროს. 1967 წლის ექვსდღიანი ომი გარდამტეხი იყო. ისრაელმა გაათავისუფლა იერუსალიმი იორდანიის ოკუპაციისგან, ისრაელის არმიამ გააერთიანა იერუსალიმი, კიდევ ერთხელ მოაქცია იგი ებრაელთა სუვერენიტეტის ქვეშ. მაშინდელი თავდაცვის მინისტრის, მოშე დაიანის სიტყვებმა გამოხატა ებრაელების განწყობილება მთელ მსოფლიოში:

ჩვენ დავბრუნდით ჩვენს უწმინდეს ადგილებზე, რათა აღარასოდეს დავშორდეთ მათ“.

დღეს იერუსალიმი არის აყვავებული, თანამედროვე ქალაქი, კულტურებისა და რელიგიების მოზაიკა, მრავალი რწმენის კერა და კვეთა, მათ შორის, ქრისტიანების მთავარი რელიგიური ცენტრი. მიუხედავად ამისა, იგი რჩება მის ებრაულ იდენტობასა და ისტორიაში. იერუსალიმის დღე, რომელიც ყოველწლიურად აღინიშნება 28 იარს, (წელს 5 ივნისს, ცვალებადია) ებრაელი ხალხის სიხარულისა და სიამაყის დღეა, რაც სიმბოლოა ებრაელ ხალხსა და მათ ძველ დედაქალაქს შორის განუწყვეტელი კავშირის შესახებ.

მაცხოვრის საფლავის ტაძარი, 2017 წელი

იერუსალიმი ებრაულ ბიბლიაში 600-ჯერ არის ნახსენები, რაც სიმბოლოა ღმერთსა და ებრაელ ხალხს შორის მარადიული შეთანხმების შესახებ. ყოველი ლოცვის, ყოველი დღესასწაულისა და ყოველი ებრაულის ლტოლვაში არის იერუსალიმი ცენტრში. ის წარმოადგენს წარსულ ბრძოლებს, ახლანდელ გამძლეობას და მომავალ მისწრაფებებს. ებრაელებისთვის იერუსალიმი არ არის მხოლოდ ადგილი რუკაზე; ეს არის ცოცხალი, სუნთქვითი აღთქმა მათი  მუდმივი მემკვიდრეობისა და ღვთაებრივი დაპირების. როდესაც ებრაელები ლოცულობენ  – ყოველთვის იერუსალიმის მიმართულებით ტრიალდებიან,  რადგან სწორედ აქ არის მათი  გული.

გოდების კედელთან 2017 წელს

იერუსალიმმა  გაუძლო ათასწლეულების არეულობას და რჩება რწმენისა და გამძლეობის შუქურად. თანამედროვე ქალაქი, თავისი მაღალტექნოლოგიური ინდუსტრიებითა და უძველესი შენობებიტ, განასახიერებს ებრაელი ხალხის სულს: გამძლეს, ადაპტირებადსა და აყვავებადს. იერუსალიმი უფრო მეტია ვიდრე ქალაქი; ეს არის ხალხის გული. ეს არის ღმერთსა და ხალხს შორის მუდმივი კავშირის სიმბოლო.

Recommended Posts

სტატიები

ოსვენციმის მსგავსად: ისრაელი და მსოფლიო მძევლების კადრებით შოკირებულია

სამი ისრაელელი მძევლის გათავისუფლება ჰამასის ტყვეობიდან გაცვლითი გარიგების პირველი ეტაპის მეხუთე რაუნდის ფარგლებში მოხდა შაბათს, დილით, 8 თებერვალს. ელი შარაბი, ორ ლევი და ოჰად ბენ-ამი გადასცეს წითელ ჯვარს, შემდეგ კი IDF-ს. ისრაელი და მსოფლიო შოკში ჩავარდა ღაზაში ჰამასის ტყვეობიდან სამი ისრაელელი მძევლის […]

Michael
სტატიები

ჰამასი თავის ხალხს შიშის, ჩაგვრისა და ტერორის გარდა არაფერს აძლევს

მას შემდეგ, რაც ისრაელმა ღაზა დატოვა 2005 წელს – დიახ, მთლიანად დატოვა – ჰამასმა ის ტერორისტების დასაყრდენად აქცია. ისრაელმა მთელი თავისი მშვიდობიანი მოსახლეობის ევაკუაცია მოახდინა, დაანგრია მისი დასახლებები და ღაზა პალესტინელებს გადასცა. რა მოხდა შემდეგ? გახდა თუ არა ღაზა მშვიდობისა და კეთილდღეობის […]

Michael